Використання асоціативних карток «Креатив-2» з метою попередження емоційного вигорання обдарованої дитини

        На виконання обласної Цільової соціальної програми розвитку освіти Миколаївської області на 2011 – 2015 роки, з метою створення оптимальних умов для виявлення обдарованої молоді та надання їй підтримки щодо розвитку творчого потенціалу, самореалізації такої молоді, річних планів роботи Миколаївського регіонального центру Інституту обдарованої дитини НАПН України та Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 28 лютого 2013 року на базі МОІППО відбувся обласний науково-практичний семінар «Профілактика емоційного вигорання обдарованої дитини в процесі самореалізації».

      Під час практичної частини семінару відбувся психологічний практикум, на якому Білецькою Валентиною Вікторівною та Пінюгіною Катериною Олександрівною, молодшими науковими співробітниками Миколаївського регіонального центру Інституту обдарованої дитини НАПН України проведено майстер-клас «Використання асоціативних карток «Креатив-2» з метою попередження емоційного вигорання обдарованої дитини». Шановні колеги, пропонуємо вам до використання в професійній діяльності матеріали майстер-класу.

     Набір асоціативних карток «Креатив-2»: «Настрій, стани, емоції, почуття» рекомендований для використання Навчально-методичною радою Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи (Протокол №7 від 08.11.2012 р.), автор ідеї – науковий співробітник УНМЦ практичної психології і соціальної роботи Луценко Юрій Анатолійович.

        В теорії емоцій Керрол Ізард виокремлює п’ять основних тез:

  • мотиваційну систему людського існування утворюють 10 базових емоцій: радість, сум, гнів, відраза, презирство, страх, сором, зніяковілість, провина, подив, інтерес;
  • кожна базова емоція має унікальні мотиваційні функції та специфічну форму переживання;
  • фундаментальні емоції переживаються по-різному та неоднаково впливають на когнітивну сферу й поведінку людини;
  • емоційні процеси взаємодіють із драйвами, з гомеостатичними, перцептивними, когнітивними і моторними процесами, впливаючи на них;
  • у свою чергу, драйви, гомеостатичні, перцептивні, когнітивні і моторні процеси впливають на перебіг емоційного процесу.

       Драйв – комплекс центральних функціональних впливів, що направляють поведінку людини або тварини на задоволення основної в даний момент часу потреби.Конфлікт між драйвами – ситуація, в якій людина змушена вибирати спосіб поведінки. Часто такі конфлікти стають причинами неврозів.

         Напрями роботи щодо застосування карток:

  • допомога у подоланні стресів і постстресових станів;
  • реабілітація і нівелювання наслідків психологічних травм;
  • робота з конфліктами;
  • терапія дитячо-батьківських відносин;
  • терапія подружніх стосунків;
  • особистісний ріст;
  • розвиток психічних процесів;
  • розвиток креативності;
  • розвиток емоційно-вольової сфери;
  • розвиток емпатії;
  • розвиток мовлення, уміння самопрезентації, самоаналізу;
  • формування адекватної самооцінки;
  • пошук життєвих ресурсів.

         В програмі майстер-класу ви можете знайти різні варіанти для проведення занять з обдарованими дітьми. Наприклад, вправа «Емоційний стан обдарованої дитини під час інтелектуальних випробувань». Учню або учениці пропонується вибрати три асоціативні картки за такою інструкцією: «Я – до олімпіади, Я – на олімпіаді, Я – після олімпіади». Після цього проводится консультація з метою спільного аналізу виборів. Якщо результати аналізу дають змогу психологу зробити висновок про необхідність надання допомоги обдарованій дитині у виявленні особистістних ресурсів, то з цією метою можна провести вправу «Мої ресурси».

         Бажаємо успіхів у роботі!

 

   
   
   

Опитування  

Як Ви дізнались про Центр обдарованої дитини?

Інформація на сайті МОІППО - 53.5%
Передача по телебаченню - 6.3%
Інформація в газеті - 7.1%
Порадили колеги або друзі - 18.9%
Випадково - 14.2%

Всього голосів:: 127
Голосование по этому опросу закончилось в: 15 трав. 2015 - 00:00
   
© 2012 Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Сокуренко Олена Олексіївна.